11. lokakuuta 2010

Prologi

Elokuvissa on yksinkertaisesti kaikki ne hyvät kulttuuriset puolet, joista pidän. Ne ovat viihdyttäviä visuaalisesti, antavat parhaimmillaan jotain uutta ajateltavaa, rentouttavat, viihdyttävät ja antavat kuvaa tekijästään sekä sen aikaisesta maailmastaan.

Olen vasta muutaman vuoden aikana innostunut ostamaan ja katselemaan elokuvia ihan olan takaa. Lapsesta saakka olen toki viihtynyt teeveen ääressä, mutta vasta hiljattaen olen kiinnostunut elokuvista noin kulttuurisesti.
Tämä tarkoittaa siis myös sitä, että haluan tietää elokuvista mahdollisimman paljon, oppia, analysoida ja vertailla niitä keskenään. Olen kiinnostunut paitsi hyvän elokuvakokemuksen löytämisestä, myöskin niiden kriittisen tarkastelun sekä teknisten ominaisuuksien arvostelusta. Myös elokuva-ala noin ammattina vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja minulla onkin tapana vapaa-aikanani muun muassa kuvailla materiaalia videokameralla, editoida, leikata, käsikirjoittaa omia filmejä (ja miksei muokata vähän toistenkin) ja piirtää elokuviin liittyviä asioita.

Mutta siis...
Olen jo pitemmän aikaa haaveillut elokuvablogin pitämisestä. Nyt viimein, kun aikaa ja motivaatiota on, voin aloittaa tekemään haluamani blogin.
Tarkoituksenani on arvostella uusia katsomiani leffoja, valoittaa ja ylistää niitä elokuvia, joista kovasti pidän sekä vesittää niitä, joista en liiemmin välitä. Lisäksi puheenaihe voi pyörähtää itse elokuvien tai videoiden arvosteluista niiden sisältöön, tekemiseen, teematiikkaan tai maailmankuvaan. Varmasti myös näyttelijöitä, ohjaajia, genrejä ja elokuvailmiöitä olen tulossa ruotimaan läpi.

Kirjoitan pikimmiten heti ihka ensimmäisen pikku arvosteluni elokuvista, joita olen tässä viime viikkona katsonut. Päivityksiä tulee sitä mukaa, kun kirjoittajaa itseään eli minua huvittaa 8))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttia, risuja/ruusuja, vastaväitteitä, pohdintoja? Antaa tulla vain!